Boken för att sprida budskap och PR

 

boken som strategiskt verktyg

Alla vill förmedla en stark, trovärdig och korrekt bild av sig själv gentemot omvärlden. Bland mottagarna därute finns befintliga kunder, nya kunder, journalister, bloggare och sociala medier. I takt med att kanaler och innehåll på nätet exploderar blir det allt svårare att uppnå sina kommunikationsmål. Det är ett av skälen till att en bok kan fungera så effektivt som PR-verktyg genom sin trovärdiga grund för samtal, debatt, intervjuer, artiklar, delning och spridning i det offentliga rummet.

Den bär boken är något för dig som

  • Är en entreprenör och präglar verksamheten utåt

  • Är ett kunskapsföretag som vill driva förändring eller opinionsbildning

  • Vill kommunicera mer personligt och visualisera kompetens

Hur går det till och hur ser återkopplingen ut?
Vi skräddarsyr ett koncept utifrån kommunikationsmål och gärna med en nyckelpersonen i centrum som bär ut budskapet. När boken lanseras finns den på sökmotorer och i handeln och genom genom intervjuer och samtal växer synligheten i kanaler och sökmotorer kring budskapet. I egna kanaler har man ett ständigt värdefullt content att spinna kring i form av intervjuer, nyheter och föreläsningar.

Om jag som kund redan har en PR-byrå, hur förhåller ni er till den?
Vi är att betrakta som en specialist inom content och fungerar som en samarbetspartner eller underleverantör till en befintlig PR-byrå.

Vilken genre skrivs böckerna i?
De flesta böcker som skrivs för att sprida affärsmässiga budskap är fackböcker, det vill säga bygger på fakta och kunskap.

Hur kan boken ges boken ut?
Förlagen får årligen in tusentals manus, majoriteten blir refuserade och det är ett nålsöga att bli antagen. Vi har under åren utvecklat relationer och metoder kunna erbjuda våra kunder olika former av effektiva samarbeten angående distribution och marknadsföring. Vi kan i övrigt även hjälpa till med egenutgivning, ljud- eller e-boksproduktion samt göra boken tillgänglig för sök och köp på sökmotorerna AdLibris och Bokus.

Lars Rodvaldr